Elektrická Babeta je reinkarnací někdejší Babetty. V čem je lepší než její předchůdkyně? Pro koho se hodí?
Tradice jednoduchých mopedů znovu ožívá
Nová e-Babeta je zařazena mezi elektrické skútry svou výbavou. Formálně legislativně je však vnímána jakožto elektrokolo. Z toho plyne především důležitý benefit, kdy na její řízení nepotřebujete řidičské oprávnění. V současné době navíc stále není nutno sjednávat povinné ručení, nicméně od 1. ledna 2024 tuto povinnost budou motoristé mít.
Tento dopravní prostředek je tak ideální především pro začínající jezdce. Tím navazuje na tradici původních mopedů značky Babetta vyráběných v tehdejším Československu, a to v podnicích ZVL na Slovensku.
Ve své době se jednalo o malý a snadno ovladatelný motocykl ideální hlavně na krátké přesuny ve městě i na vesnici. Modernizovaná elektrická Babeta Racceway si tyto základní přednosti ponechává a přidává k nim i řadu dalších výhod, které vyvěrají z použitého elektrického pohonu.
S e-Babetou se dostanete ekologicky téměř všude
Jedná se tak o velmi tichý stroj, který neprodukuje žádné škodlivé zplodiny. Je tak v maximální možné míře šetrný vůči životnímu prostředí a v něm žijícím zvířatům, ale i lidem v nejbližším okolí. Kompletní modelová řada je zde.
Zároveň pořízení této verze elektrického skútru znamená, že s ním můžete vyrazit do přírody, například na chatu, ale i na ryby. V limitované edici zvládne inovovaná e-Babeta až 100 km. Navíc nabízí velkorysý zavazadlový prostor díky uzamykatelnému zadnímu kufru a nosnost až 120 kg.
Hodí se ale také do města. Skútr s elektrickým motorem může vjet dokonce i do center měst, kde už jsou tradiční vozidla se spalovacími motory zakázána. Mimo to je díky své obratnosti skvělý i v komplikovaném městském provozu. Vyznačuje se výborným točivým momentem. Na e-Babetu se tak můžete spolehnout nejen ve volném čase, ale dokonce i při pravidelných cestách do práce nebo do školy.
Elektrická Babeta je spolehlivá a vyžaduje minimální údržbu
Ostatně právě na častých cestách se nejlépe projeví další její přednost. Ta spočívá v mimořádně ekonomickém provozu. Nákladově se totiž jsme schopni dostat na přibližně 15 Kč na 100 km.
Výhodou je i potřeba minimální údržby. K nabíjení jí stačí obyčejná elektrická zásuvka. Nabití trvá v průměru 4 až 6 hodin. Někdejší Babetty byly přímo proslulé svou nenáročností a spolehlivostí. Elektrická babeta je v tomto směru zdařile následuje.
Dbát je potřeba pouze na kontrolu pneumatik a brzd. Akumulátor i samotný motor lze považovat rovněž za bezúdržbové. U tohoto e-skútru nemusíte ani měnit olej či jiné kapaliny.
Stejně tak vás s největší pravděpodobností nezasáhnou žádné nečekané výdaje. Elektrický motor je v zásadě jednoduchou součástkou, která nemá karburátor, vzduchový filtr, palivové trysky, zapalovací svíčku, zapalování, převodovou skříň, spojku ani variátor. Platí zde tak do jisté míry úsměvně vyznívající konstatování, že čím méně součástek, tím méně možností, že by se některá mohla porouchat.